تاثیر خیال پردازی بر جسم و روح افراد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ :
بازدید : 602
نویسنده : نوری

 

تاثیر خیال پردازی بر جسم و روح افراد

تاثیر خیال پردازی بر جسم و روح افراد

خیالپردازی و تمرین مغز

توانایی یادآوری گذشته و تصویرسازی از آینده، شکل بسیار پیچیده ای از تفکر است و همانگونه که می دانیم، انسان تنها گونه ای ست که این قابلیت را دارد. خیال پردازی و تفکر، در واقع همان تاثیر ساختار فیزیکی مغز است که در هر شخصی در پاسخ به اطلاعات جدید، بطور مداوم تغییر می کند.

خیالپردازی و احساس خلاق بودن

زمانیکه خیال پردازی می کنید، ذهن شما میان بخش های مختلف مغز سفر می کند و اطلاعاتی را جمع آوری می کند که بعدها ممکن است به هم مرتبط شوند. این ارتباطات، اغلب به ایده های جدید و خلاقانه منجر می شوند.

خیالپردازی و احساس روشنفکر بودن، درک و همدلی بیشتر

هر شخصی نیمی از ساعات بیداری خود را صرف خیال پردازی می کند. اگر قادر باشید بخشی از این زمان را صرف اندیشیدن درباره ی احساس و تفکرات دیگران کنید، شکل تعاملات تان با آنها تغییر خواهد کرد و شانس بیشتری برای ایجاد ارتباط خواهید داشت.

خیال پردازی

خیالپردازی و بهبود حافظه ی کاری

حافظه ی کاری همان توانایی مغز برای ذخیره و یادآوری اطلاعات به هنگام مواجهه با حواس پرتی هاست. بررسی های اخیر در دانشگاه ویسکانسین و موسسه ی Max Planck برروی علوم شناختی و مغزی انسان، ارتباط میان این نوع خاص از حافظه و خیال پردازی را نشان می دهد.

خیالپردازی و بهبود کارایی و بهره وری شما

مطالعه ای در دانشگاه کرنل، ارتباط میان “عملکرد بهبود یافته” و خیال پردازی را اثبات کرده است و بررسی ها در دانشگاه بار ایلان نشان داده است که “افکار خودفرمان و خودانگیز تاثیری مثبت و همزمان روی عملکرد کاری دارد.” که منظور آنها از افکار خودفرمان و خودانگیز، همان خیال پردازی است.

خیالپردازی و سالم تر بودن

به هنگام خیال پردازی، استرس و فشار کمتری را تجربه می کنید که همین به معنای سلامت روانی شما می باشد. از دیگر راه های کاهش استرس از طریق خیال پردازی، آمادگی قبلی است. اگر قرار است تجربه ی جدیدی داشته باشید (مثلا حضور برای اولین بار در محل کار) می توانید آن را در ذهن خود تصور کنید تا برای حضور واقعی، آماده تر باشید. خیال پردازی همچنین با مغزی سالم تر در ارتباط است. بیماران اوتیسم یا کسانی که دچار آلزایمر هستند، توانایی خود هیپنوتیزمی را ندارند.

تاثیر خیال پردازی بر جسم و روح افراد

خیالپردازی و دست یافتن به اهداف

به هنگام خواب ذهنتان را رها کنید زیرا در این هنگام است که شبکه ی عصبی رفع مشکلات مغزی فعال است، نه زمانیکه بروی مسائل روزمره متمرکز هستید. بنابراین اهداف خود را مشخص کنید، برای رسیدن به آنها برنامه ریزی کنید و به هنگام برخورد با موانع به مغزتان اجازه ی کمک دهید.

خیالپردازی و شادتر بودن

یکی از دلایل رابطه میان خیالپردازی و شادی این است که آرزو و امید هر دو بشدت با لذت مرتبط بوده و محصول پرسه زدن ذهن هستند.




مطالب مرتبط با این پست :

بهترین ها از دنیای دف نوازي و موسيقي سنتي، دنياي هنر و هنرمندان

شما از 1 تا 20 چه نمره ای به وبسایت میدهید؟

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پلاک 10 و آدرس plak10.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

 






RSS

Powered By
loxblog.Com